top of page

סינגלים, מערות ומעיין צונן בחבל עדולם  - 28/08/2020

אורך המסלול: כ- 33 ק"מ, טיפוס מצטבר: 640 מטר, זמן ברוטו 4:15 שעות, מזה במנוחה 1:33 , קושי פיזי - בינוני +, קושי טכני - בינוני +

בקצרה: מסלול באחד מחבלי הארץ היפים והשמורים. בעונות החורף והאביב הכל כאן ירוק ופורח, בקיץ צהוב וחם. המסלול משלב רכיבה בדרכים רחבות וקטעים ארוכים מסינגל עדולם וסינגל קנים הנהדרים של קק"ל. במסלול גם נקודת טבילה, שברוב ימות השנה יש בה מים - ברכת צאנן.

לפני יציאה לטיול, שני דגשים:

1. קחו בחשבון שבתחילתו יש עליה ארוכה, כך שבימים חמים רצוי להתחיל מוקדם מספיק בבוקר.

2. הטיול ברובו באזורים חשופים לשמש, מה שעלול להגביר את דרגת הקושי בעונת הקיץ. אנא הצטיידו בכמות מספקת של מים.

מסלול זהה רכבו רז גורן וקבוצתו רז גורן בשנת 2015.

יצאנו מתחנת הדלק שבצומת גוברין. סמוך לתחנה יש מגרש עפר גדול בו ניתן לחנות (נקודה 1).

יוצאים ממקום החניה לכביש הסמוך ורוכבים עליו צפונה כ- 700 מטר עד פניה ימינה ליד מבנה קבר שייח' ישן.

פונים ימינה אל דרך רחבה מסומנת בסימון שבילים ירוק, אליה נהיה צמודים בקרוב ל- 10 הק"מ הבאים (בחלק מהדרך יש חפיפה עם סימון שלושת הצבעים של "שביל ישראל").

בקילומטרים הראשונים נכונו לנו עליות וירידות קצרות, אולם כעבור כ- 5.5 ק"מ אנו עוברים לעליה רצופה של כ- 1.5 ק"מ.

בנקודה 3 (ק"מ 7.9 לערך) בחרנו בסעיף הימני במזלג הדרכים ועזבנו לפרק זמן קצר את השביל הירוק.

כעבור כמה מאות מטרים (נקודה 3A) נפגוש שוב בשביל הירוק ונפנה ימינה. כאן אנו עוברים למגמת ירידה, בתחילה מתונה ולאחר מכן תלולה יותר ומעט טכנית.

בנקודה 4 (ק"מ 9.8 לערך) עוזבים את השביל המסומן ירוק ופונים ימינה להמשך הירידה ועד לכביש 38, אותו נחצה מזרחה.

נרכב מעט בדרך מסומנת באדום, שהופך חיש מהר לסימון כחול. כאן אפשר לבקר בשלושה אתרים ארכיאולוגיים:

-מערת קבורה שלצורך הביקור בה נסטה מעט ימינה מהדרך (נקודה 5),

-מערת קולומבריום (נקודה 6) שהכניסה אליה הנה מהשביל התחתון יותר ומהווה נקודה ראויה ומוצלת להפסקה.

-מערכת המסתור של חורבת מדרס (נקודה 7), שמי שאינו סובל מקלאוסטרופוביה מוזמן בהחלט להיכנס ולזחול בה.

נמשיך מטה אל רחבת החניה, נפנה שמאלה ומיד ימינה ונזהה משמאל כניסה לסינגל המסומן בסימון שבילים שחור, הידוע בשם "סינגל קנים" (נקודה 9, ק"מ 12.3 לערך).

נרכב על סינגל קנים כ- 3 ק"מ במגמת עליה קלה, תוך שאנו עוברים מדי פעם מדרגות סלע ומכשולים טכניים שונים.

בנקודה 10 (ק"מ 15.3 לערך) נגיע לכביש פנימי, בו נפנה ימינה ומיד שמאלה להמשך הסינגל המסומן שחור.

כעבור כמה מאות מטרים, בנקודה 10A, פונים ימינה, חוצים ואדי ומתחברים לשביל מסומן ירוק, הוא סינגל עדולם.

רוכבים על הסינגל המסומן בירוק במגמת עליה, עוברים במערת העמוד (נקודה 11) ומערת קבורה נוספת, שתיהן שוות ביקור.

ממשיכים בקטע סינגל טכני למדי ומסולע ובנקודה 12 (ק"מ 23.3 לערך) עוזבים את הסינגל ויורדים בדרך מאולתרת או בר בשטח למפגש עם כביש 35 אותו חוצים (נקודה 13) ומתחברים ממול לדרך מסומנת באדום.

כעבור כ- 300 מטר בוחרים בסעיף השמאלי במזלג דרכים (נקודה 14) ורוכבים ישר כ- 500 מטר עד בריכת צאנן (נקודה 15, ק"מ 25.0 לערך). נקודה זו מעולה לרחצה והתרעננות.

מהברכה חוזרים לנקודה 14, בוחרים בסעיף השמאלי במזלג ורוכבים עד עליה תלולה וקצרצרה, בסופה פוגשים בדרך המסומנת אדום ממנה הגענו (נקודה 16).

נרכב מערבה בדרך הרחבה המסומנת אדום. נטפס מעט, נדהר בירידה ארוכה ומהנה. שימו לב למזלג דרכים בו יש לקחת את הדרך הימנית המסומנת כחול (נקודה 17, 27.4  לערך). בהמשך מזומנת לנו עוד עליה קצרה לחורבת ברק ושוב ירידה.

בנקודה 18 (ק"מ 31.2 לערך) נפנה ימינה לדרך סלולה, שתוביל אותנו בחזרה לצומת גוברין שעל כביש 38 (נקודה 19). נחצה את הכביש בזהירות ונגיע לתחנת הדלק ומגרש החניה, שם התחלנו את המסלול.

מפת המסלול (יש להקליק על המפה לקבלת מפה גדולה יותר להורדה והדפסה). המפה נלקחה מתוכנת COMPEGPS עליה מותקנות מפות SHVIL-NET
גרף גבהים
קישורים להרחבת הידע

השימוש במידע המוצג באתר הוא על אחריות הגולשים. כל מטייל ורוכב אחראי לבטיחותו ואין הנהלת האתר נושאת באחריות כלשהי.