אורך המסלול: כ- 26.0 ק"מ, טיפוס מצטבר כ- 610 מטר, זמן ברוטו 3:14 שעות, מזה בעצירה 1:02 . קושי פיזי: קשה. קושי טכני: קל-בינוני.

בקצרה: מסלול מעגלי העובר בחלקו בתוך יער ולכן עשוי להתאים לגם לרכיבה בעונות החמות. המסלול בדרגת קושי פיזי גבוהה יחסית (הרבה עליות) ואינו מסובך במיוחד מבחינה טכנית. רוב המסלול על דרכים רחבות ויש בו שני סינגלים. המסלול עובר על חלקים מדרך בורמה ודרך הפסלים של קק"ל.

דגשים חשובים לפני יציאה למסלול:

1. המסלול דורש כושר רכיבה טוב בשל ריבוי העליות.

2. אזהרות בטיחות בדרך - שתי חציות של כביש 44, בהן יש לנקוט משנה זהירות.

3. בתיאור שיובא למסלול זה קצרה היריעה מלתאר כל צומת ופניה מהרבות שיש במסלול ולכן  יש לרכב עם קובץ ה- GPS המצורף. להלן יתוארו נקודות ציון עיקריות.

  • נקודת היציאה למסלול היא במצפה הראל (נקודה 1), במקום קיים, מגדל תצפית יערני של קק"ל,  אתר מורשת קרב עם סיפור מצמרר (ראה קישור למטה), חניה נוחה ומסעדה נחמדה. מעט לאחר תחילת המסלול נפגוש בטיפוס המשמעותי הראשון לכוון נווה שלום.

  • בנקודה 2 (ק"מ 2.5 לערך) - סינגל לא ארוך בירידה החל הקטע הטכני ביותר שיש במסלול, בסופו תבוא עליה ארוכה.

  • בנקודה 3 (ק"מ 11 לערך) יש חניון קק"ל נחמד ומוצל, כיוון שנקודה זו הנה לקראת מחצית המסלול ולאחר רוב העליות, היא מומלצת להפסקה.

  • בנקודה 4 (ק"מ 12.6 לערך) חוצים דרומה בזהירות את כביש 44, בהגעה לכביש יש לפנות ימינה בשוליו ולאחר כמה עשרות מטרים נראה ממול את הכניסה להמשך המסלול. מכאן צפויה לנו רכיבה של מס' ק"מ על קטע מדרך הפסלים.

  • בנקודה 5 (ק"מ 16.2 לערך) מצפה צרעה המיוחד, הבנוי בצורת ספינה מעץ וממנו נשקף נוף יפה מזרחה להרי ירושלים. על מנת להגיע אל המצפה יש צורך בטיפוס קצר של כ- 200 מטר מהדרך הראשית וחזרה באותה דרך.

  • בנקודה 6 (ק"מ 24.4 לערך) חוצים בזהירות את כביש 44 צפונה. שימו לב שחציית הכביש אינה נוחה כאן ויש לחצות שדה על מנת להגיע לכביש. חשוב לא להחמיץ את נקודת היציאה ימינה לכוון הכביש, שהנה בעיצומה של ירידה.

  • על מנת להמנע מרכיבה על כביש 44, נכנסנו מייד לאחר חציית הכביש לדרך חקלאית בה רכבנו בתחילה במקביל לכביש ואז בעליה עד לחיבור לכביש הגישה למצפה הראל (נקודה 7). בביקורנו במקום הדרך המטפסת עד לכביש הגישה לא היתה רכיבה במלואה.

  • לסיום המסלול, נפנה ימינה בכביש הגישה למצפה הראל ונטפס דרכו עד לנקודת ההתחלה של המסלול בה חנינו את הרכב (שימו לב שיש תנועת מכוניות על הכביש).

מפת המסלול (יש להקליק על המפה לקבלת מפה גדולה יותר להורדה והדפסה). המפה נלקחה מתוכנת COMPEGPS LAND עליה מותקנות מפות SHVIL-NET 
harel1.jpg
גרף גבהים
harel1_graph.JPG
mitzpe_harel.jpg
קישורים להרחבת הידע

השימוש במידע המוצג באתר הוא על אחריות הגולשים. כל מטייל ורוכב אחראי לבטיחותו ואין הנהלת האתר נושאת באחריות כלשהי.