top of page

סינגלים, צל ומעיין קסום בהר חורשן - 21/7/2017

אורך המסלול: כ- 21.5 ק"מ, טיפוס מצטבר: 566 מטר, זמן ברוטו 3:28 שעות, מזה במנוחה 1:06 (כולל עיכוב לא צפוי עקב תקלה), קושי פיזי - בינוני , קושי טכני - בינוני (למעט קטע אחד קשה ולא רכיב).

בקצרה: מסלול שרובו סינגלים, רבים מהם מוצלים, ועל כן מתאים גם לימות הקיץ (יש במסלול גם קטעים חשופים לשמש). רוב הסינגלים זורמים וברמת קושי לא גבוהה, אולם בין ק"מ 10.8 לערך ל- 11.4 יש קטע ירידה קשה ומסוכן, שאינו רכיב לרוב הרוכבים. במסלול יש גם עליות המחייבות עבודה. בסוף המסלול מספר מקומות יפים לרחצה באפיק נחל תנינים וגולת הכותרת היא מעיין עין אביאל, שנמצא בתוך סבך ובו מפל קטן - מקום נפלא לרחצה והתרעננות.

ועוד הערה אחת: מדובר במסלול סינגלים, שקצת קשה לתארו באתר לפרטי פרטים. מומלץ בחום להשתמש בקובץ הנווט המצורף כדי לעקוב באופן נכון אחר המסלול.

יצאנו מחניון אתר מי קדם (פארק אלונה), אתר ובו ניקבה רומית, המומלצת לביקור גם עם ילדים (נקודה 1).

פנינו שמאלה בכביש ומיד שמאלה לדרך בסימון שבילים שחור שמטפסת במעלה ההר.

בק"מ 1.2 לערך (נקודה 2) נעזוב את הדרך הרחבה וניכנס ימינה לסינגל, שמסתיים בירידה מהנה אל דרך רחבה בה נפנה שמאלה ומיד שוב שמאלה לדרך מסומנת בסימון שבילים כחול (ק"מ 3.4 לערך, נקודה 3).

כעבור כ- 300 מ' (נקודה 4) נפנה ימינה לדרך ומיד ימינה לסינגל שיורד בתחילתו ועד מהרה מתעקל שמאלה ומתחיל בטיפוס​ ארוך יחסית.

בק"מ 6.8 לערך (נקודה 5) עוברים שער, חוצים ערוץ נחל וממשיכים בטיפוס בסינגל בעברו השני של הערוץ (לא להתבלבל עם השביל שבתוך הערוץ אלא לעלות בצידו השני).

הסינגל מתעקל ימינה ויורד מעט וממשיך בטיפוס. בק"מ 8.9 לערך פונים ימינה (מזרחה) וכעבור כ- 150 מטר שמאלה (צפונה) ובק"מ 9.3 לערך מגיעים לשער אותו חוצים (נקודה 6) וממשיכים בסינגל צפונה. בק"מ 9.5 לערך חוצים ערוץ עמוק.

בק"מ 10.1 לערך (נקודה 7) בחרנו בפינה יפה עם ספסלים להפסקת קפה.

מנקודת המנוחה חצינו את צומת השבילים לכוון צפון מערב ועלינו על דרך בסימון שביל אדום, שממנה מתפצל חיש מהר סינגל ימינה. נמשיך עם הסינגל, שמתעקל לכוון דרום מערב עד שמגיעה שוב לדרך עם הסימון האדום וחוצה אותה (ק"מ 10.8 לערך, נקודה 7A).

כאן מתחיל קטע ירידה תלול מאד ומסוכן באורך כ- 600 מטר, בו נדרשת רמה טכנית גבוהה ביותר. אנא הימנעו מנטילת סיכונים מיותרים ועשו קטע זה בירידה רגלית.

בק"מ 11.4 לערך מסתיימת הירידה התלולה ואנו מתחילים לטפס. פונים שמאלה בדרך המסומנת אדום ומיד ימינה (דרומה) בדרך מסומנת בכחול, שממשיכה בטיפוס תלול אך קצר בצמוד ליער שמשמאלנו.

נמשיך בדרך שצמודה ליער שמתעקלת ימינה ומטפסת מעט. בק"מ 12.5 לערך (נקודה 9) נפנה שמאלה (דרומה) בדרך רחבה המסומנת באדום. שימו לב לא לפנות בטעות לסינגל שהכניסה אליו קצת לפני הפניה האמורה שמאלה (כפי שקרה לנו).

נמשיך דרומה בדרך המסומנת באדום ובק"מ 13.2 לערך (נקודה 10) נעזוב את בדרך שמאלה לסינגל שמטפס מעט, חוצה שתי דרכים רחבות וממשיך דרומה אל סינגל אהוד 1 בירידה מהנה ביותר.

בק"מ 15.6 לערך (נקודה 11) מתחברים שוב לדרך המסומנת באדום, פונים שמאלה וממשיכים דרומה. כעבור כ- 300 מטרים מזלג דרכים בו ניקח את הסעיף השמאלי המסומן באדום. נמשיך עם השביל האדום במגמת ירידה, נתעקל עמו שמאלה (ק"מ 17.9), נבחר במזלג דרכים אל הסעיף הימני (סימון אדום) ונתעקל ימינה עם הדרך עד מפגש עם השביל באפיק נחל תנינים (סימון ירוק) בו נפנה שמאלה (נקודה 12, ק"מ 18.4 לערך).

כאן נפגוש מספר פינות חמד מעולות לרחצה, שהיפה ביניהם היא עין אביאל, מפל מים צונן הנמצא בתוך סבך. מומלץ ביותר לטבול כאן! (נקודה 13, ק"מ 19 לערך). שימו לב כי במפה המצורפת מסומן עין אביאל כ- 0.5 ק"מ לפני הנקודה היפה שתיארתי לעיל.

לאחר שהתרעננו במים הקרירים, נמשיך בדרך המסומנת ירוק, נחצה גשר (ק"מ 20.0 לערך, נקודה 14) ונמשיך עם הסימון הירוק עד לכביש (נקודה 15, ק"מ 20.9 לערך). נפנה שמאלה ונגיע חיש מהר לחניון עין קדם בו התחלנו את המסלול.

מפת המסלול (יש להקליק על המפה לקבלת מפה גדולה יותר להורדה והדפסה). המפה נלקחה מתוכנת COMPEGPS עליה מותקנות מפות SHVIL-NET
גרף גבהים
קישורים להרחבת הידע

השימוש במידע המוצג באתר הוא על אחריות הגולשים. כל מטייל ורוכב אחראי לבטיחותו ואין הנהלת האתר נושאת באחריות כלשהי.