top of page

מצומת דבירה לסינגל להב - 17/3/2017

אורך המסלול: כ- 36.9 ק"מ, טיפוס מצטבר: 625  מטר, זמן ברוטו 4:52 שעות,  קושי פיזי: בינוני, קושי טכני: קל-בינוני

בקצרה: מסלול יפה, שמשלב בתוכו את סינגל להב (אלון) שאינו טכני מידי (בכל זאת, מומלץ על שימוש במגינים). הרבה מרחבים, שדות ירוקים, פריחה מרהיבה בחורף ובאביב ואתרים ארכיאולוגיים.

התבססנו על מסלול של רז גורן משנת 2015,  בשינויים מסויימים.

יצאנו מתחנת דלק דור-אלון בצומת דבירה (נקודה 1). את קילומטר הרכיבה הראשון עדינו על כביש 325, על מנת לחסוך מעבר פסי רכבת. בק"מ 1.1 לערך פנינו שמאלה לדרך עפר. וכעבור כברת דרך קצרה ימינה (מזרחה) לדרך המסומנת בסימון שביל ישראל (שלושה צבעים).

בק"מ 5.8 לערך מגיעים ל"חניון טבע" (נקודה 2), פינת פיקניק יפה ליד קיבוץ דביר, שנתרמה ע"י חברת טבע בפרוייקט משותף עם בית ספר בבאר שבע.

מיד לאחר החניון פונים ימינה לדרך המטפסת לחורבת מגדלית (נקודה 32). במקום שרידים מהתקופה הביזנטית.

ממשיכים בדרך הרחבה מזרחה בטיפוס, בק"מ 6.9 לערך נפרדים מתוואי שביל ישראל שיורד דרומה, בעוד אנחנו ממשיכים מזרחה.

בק"מ 7.6 לערך יש מזלג דרכים ואנו לוקחים את הסעיף השמאלי, מטפסים בו ואח"כ יורדים. בק"מ 9.4 לערך חוצים כביש ועולים בטיפוס קצר לחורבת זעק (נקודה 4, ק"מ 9.7). במקום חווה שהייתה סגורה, חורבות מרשימות ותצפית מזרחה לכוון בקעת יבל המפרידה בין גבעות השפלה הדרומית והרי חברון. ניתן להבחין גם בתוואי גדר ההפרדה.

מכאן, ירידת בר בשטח דרומה (להזהר מאבנים שיש כאן בשפע) עד למפגש עם דרך עפר רחבה בעמק בה נפנה ימינה. בק"מ 11.6 נחצה כביש ומכאן נעלה בתלילות בדרך מסומנת ירוק ולאחר מכן נגלוש מטה (הסימון הופך לכחול) עד שנחצה את כביש 325.

נפנה מיד שמאלה עם הדרך המסומנת בכחול, נטפס מעט ונפנה ימינה . מיד מימיננו נבחין בסינגל להב. (ק"מ 13.7) וניכנס אליו (נקודה 5).

רוכבים על הסינגל עד נקודה 6 - באר תלה (ק"מ 18.4 לערך). הבאר מהתקופה הביזנטית היא מקום ראוי למנוחה והפסקת קפה לפני העליה הצפויה לנו....

מכאן, נרכב בעליה רצופה, אך הדרגתית ובנויה היטב. הסינגל מטפס אט אט להר להבים ובק"מ 24.2 לערך (נקודה 7) מגיע לכביש, סמוך מאד למרכז ג'ו אלון למורשת הבדואית.

נבחר את סימון הסינגל שמצפון לכביש ומכאן ניתן האות לירידה מהנה וזורמת בסינגל, כאשר בדרך נחצה חניון פיקניק (ק"מ 25.4) ונמשיך בירידה עד המקום בו נכנסנו לסינגל בנקודה 5. נפנה ימינה לדרך רחבה ומיד בצומת הדרכים שמאלה (נקודה 8, ק"מ 26.7 לערך). כעת אנו על דרך רחבה במקביל לכביש 325.

מכאן הדרך זורמת במגמת ירידה מהנה, בין שדות חקלאיים. בק"מ 29.6 יש לקחת את הסעיף הימני במזלג הדרכים ובמהרה הופכת הדרך לכביש משובש.

בק"מ 31.4 לערך עוזבים את הכביש המשובש שמאלה (מערבה).

בק"מ 32.5 לערך (נקודה 9) שרידים מרשימים של מבנה.

בק"מ 33.7 לערך פונים ימינה (צפונה) וממשיכים עם הדרך, שבק"מ 35.0 חוצה מתחת לפסי הרכבת וממשיכה מערבה ואחר כך צפונה במקביל לכביש 6, עד לתחנת הדלק בה התחלנו את המסלול (נקודה 1).

מפת המסלול (יש להקליק על המפה לקבלת מפה גדולה יותר להורדה והדפסה). המפה נלקחה מתוכנת COMPEGPS עליה מותקנות מפות SHVIL-NET
גרף גבהים
קישורים להרחבת הידע

השימוש במידע המוצג באתר הוא על אחריות הגולשים. כל מטייל ורוכב אחראי לבטיחותו ואין הנהלת האתר נושאת באחריות כלשהי.