top of page

צהוב וכחול ברמות מנשה - 16/04/2017

אורך המסלול: כ- 24 ק"מ, טיפוס מצטבר: 519 מטר, זמן ברוטו 3:10 שעות, מזה במנוחה 0:52 , קושי פיזי - בינוני, קושי טכני - בינוני.

בקצרה: מסלול לא ארוך, סינגלים זורמים, אווירה של יער אירופי ולקינוח, ירידה מטריפה בסוף המסלול. המסלול מעגלי ומתאים לרוב ימות השנה. שיא יופיו של האזור הוא בסוף החורף והאביב.

יצאנו מתחנת הדלק "שלוש המשאלות" בכניסה לקיבוץ הזורע (נקודה 1) ונכנסים לקיבוץ.

רוכבים דרומה, בשלב מסויים לאורך ערוצו של נחל השופט עד קצהו של הקיבוץ.

בק"מ 1.2 לערך יש מזלג דרכים - הסעיף הימני חוצה את הנחל, אך אנו נבחר בסעיף השמאלי ונצא עימו מהקיבוץ. לאחר היציאה נבחר שוב באופציה השמאלית של שביל עפר רחב (לא לבחור את השביל המסומן בכתום מימין). רוכבים דרומה על הדרך הרחבה במגמת עליה.

בק"מ 3.3 לערך (נקודה 2) נפנה פניה חדה שמאלה ונתחבר ל"סינגל הצהוב" של רמות מנשה, שכאן הוא עדיין דרך רחבה המטפסת במעלה ההר.

בק"מ 5.5 לערך (נקודה 3) פונה השביל הצהוב ימינה בחדות והופך לסינגל. נרכב בסינגל המהנה, שעולה ויורד חליפות.

בק"מ 8.6 לערך, לאחר חציית דרך רחבה, מתמזג השביל עם "הסינגל הכחול" של רמות מנשה. כאן יש קטע משותף לשני השבילים (מסומן בצהוב-כחול).

בק"מ 9.7 לערך אנו בוחרים בסעיף השמאלי (סימון כחול) של השביל, חוצים כביש, ומטפסים עד לחציית דרך נוספת (ק"מ 10.2 לערך). ממשיכים עם השביל בסימון הכחול.

בק"מ 10.5 לערך, פינת ישיבה יפה בצל עץ חרוב ענק (נקודה 4), מקום נפלא להפסקת קפה, עם תצפית יפה לקיבוץ רמת השופט ולפארק המים הנטוש שהיה בסמוך.

בק"מ 11.8 לערך פונים בחדות לשביל בסימון שבילים ירוק, שכעבור כחצי ק"מ פונה שמאלה להמשך הסינגל, שיורד ומטפס חליפות.

בק"מ 14.3 לערך נפגש השביל עם "הדרך המנדטורית", המסומנת בשחור, בה נפנה שמאלה.

בק"מ 14.9 לערך נפנה שמאלה לדרך סלולה. בחרנו כאן להתעלם מקטע של השביל הכחול שעולה לכוון קיבוץ עין השופט וחוזר מיד. למעוניינים, אין בעיה לעלות ימינה בדרך הרחבה כ- 0.5 ק"מ, ולשוב בירידה מהירה בסינגל לנקודה 4A.

בק"מ 16.4, חוצה השביל הכחול פלג, סמוך למעיין עין שכר (נקודה 5). לאחר חציית הפלג נפנה שמאלה בדרך רחבה.

בק"מ 16.6 לערך נבחר בסעיף הימני במזלג הדרכים. נרכב כ- 1 ק"מ בדרך רחבה עד כניסה נוספת לסינגל, שמתפתל ביער במגמת עליה.

בק"מ 19.7 לערך אנו מגיעים לשיא הגובה ומתחילים בירידה מהירה ומהנה למטה. רוכבים פחות מיומנים - יש להיזהר, כיוון שבקטע זה יש מידי פעם מדרגות סלע!

בק"מ 21.7 מתחברים לכביש הפנימי בדרך הרחבה צפונה, המקבילה לכביש 66 (צומת מגידו - יוקנעם).

בק"מ 22.7 לערך, ניתן להיכנס בשביל ימינה למעיין "עין זוריק" (נקודה 6). מדובר במבנה סגור בו בריכה צוננת, שהכניסה אליה ובעיקר היציאה מאתגרות (נדרשת ידיעת שחיה וכח פיזי) ובאחריות המתרחצים בלבד!

בק"מ 23.2 לערך חוצים ערוץ שמאלה ומיד לאחר נכן פונים ימינה ושוב שמאלה עד לכביש היציאה מהקיבוץ ותחנת הדלק שלוש המשאלות בה נסיים (נקודה 1).

מפת המסלול (יש להקליק על המפה לקבלת מפה גדולה יותר להורדה והדפסה). המפה נלקחה מתוכנת COMPEGPS עליה מותקנות מפות SHVIL-NET
4A
גרף גבהים
קישורים להרחבת הידע

השימוש במידע המוצג באתר הוא על אחריות הגולשים. כל מטייל ורוכב אחראי לבטיחותו ואין הנהלת האתר נושאת באחריות כלשהי.