top of page

רכיבה מהנה בסינגלים ריש לקיש והושעיה - 17/11/17

אורך המסלול: כ- 29 ק"מ, טיפוס מצטבר: כ- 500 מ', זמן ברוטו 3:55 שעות, מזה במנוחה: 1:34. קושי פיזי: בינוני, קושי טכני: בינוני.

בקצרה: שילוב יפה של שני סינגלים בגליל התחתון, שהנם חלק ממערכת סינגלים ענפה של קק"ל באזור מחלף המוביל. המסלול דורש עבודה פיזית וטכנית ויש בו שלוש עליות משמעותיות, שאחריהן ירידות מהנות. למעונינים, ניתן לקצר את המסלול בכ- 7 ק"מ ולוותר על סינגל הושעיה (ראה פירוט בהמשך). המסלול המוצג בדף זה חוסך את העליה הקשה בסיום למרכז שטח אלון הגליל (כפי שמוצג באתר קק"ל).

המסלול כולו מסומן בסימון הסינגלים הצהוב של קק"ל.

נקודת ההתחלה היא בכביש הגישה לקיבוץ הסוללים והישוב שמשית. לבאים ממחלף המוביל, יש לפנות בכביש 79 לכוון נצרת ולפנות ימינה בפניה לכוון הסוללים ושמשית. בכיכר לפנות שוב ימינה לכוון הסוללים וסמוך לכיכר הבאה תמצאו רחבת חניה נוחה (נקודה 1).

יוצאים ברכיבה לכוון כביש 79, עוברים במנהרה מתחתיו, חוצים גם את כביש השירות הצמוד ובנקודה 2 פונים שמאלה בדרך עפר טובה, עם סימוני הסינגל (נחזור לנקודה זו בסיום המסלול).

המסלול עובר בתחילה לאורך כביש 79 וכעבור כ- 1 ק"מ מתעקל ימינה ומתקרב לכביש 77 הממשיך לכוון צומת גולני.

נמשיך עם סימוני הסינגל, שבק"מ 3.8 לערך פונה ימינה, מתרחק מהכביש ומתחבר אל דרך עפר רחבה. כאן מתחילה העליה המשמעותית הראשונה. הדרך הופכת שוב לסינגל ומטפסת בין עצי היער. בסתיו ובחורף תוכלו לראות כאן פריחה יפה.

נגיע לשיא הגובה וכאן צפויה לנו ירידה ארוכה יחסית, מהנה ומעט טכנית. בסיום הירידה נחצה דרך רחבה ונמשיך עם סימוני הסינגל.

בק"מ 9.9 לערך (נקודה 3) אנו נכנסים לקטע רכיבה עליו נחזור בטיול זה פעמיים (הפעם השניה לאחר סיום סינגל הושעיה).

כעבור כ- 1 ק"מ אנו מגיעים לנקודת פיצול (נקודה 4). המעוניינים במסלול הארוך ימשיכו ישר אל סינגל הושעיה (אורכו כ- 7 ק"מ). המעוניינים לוותר על סינגל הושעיה, יפנו כאן ימינה בדרך הרחבה ומיד שוב ימינה אל המשכו של סינגל ריש לקיש.

אנו נישאר עם הממשיכים לסינגל הושעיה. הסינגל מקיף את הישוב הקהילתי הושעיה. בתחילתו נחווה את העליה השניה במסלול. תוך כדי הטיפוס תפגשו בפינה יפה עם ספסל ונוף יפה, מקום אידאלי להפסקת קפה.

נמשיך בטיפוס ולאחר מכן במגמת ירידה, שמשובצות בה גם כמה עליות קצרות. אנו פגשנו בקטע זה מספר עצים שנפלו וחוסמים את הדרך. נקווה שעד שתגיעו למסלול קק"ל כבר יטפלו במפגע.

בק"מ 16.7 לערך (נקודה 5) פונים שמאלה לשביל רחב, חוצים את כביש הגישה להושעיה, וממשיכים בסינגל עד לנקודה 3 (ק"מ 18.5 לערך). פונים שמאלה וחוזרים על הקטע שתואר לעיל עד לנקודה 4. אך הפעם פונים ימינה בדרך הרחבה ומיד שוב ימינה להמשך סינגל ריש לקיש.

כאן מסומנת לנו רכיבה במגמת עליה מתמשכת, בתחילתה יש פה ושם גם ירידות פה ושם.

בק"מ 21.6 לערך (נקודה 6) אפשר לסטות מעט שמאלה מהמסלול ולבקר בקבר המיוחס לעורך המשנה, רבי יהודה הנשיא. לאחר הקבר נחצה דרך עפר רחבה וחיש מהר נחל בעליה המשמעותית השלישית במסלול, שהנה הקשה ביותר, אבל גם האחרונה. גם כאן תיתקלו בדרך בפינת ספסלים יפה עם נוף יפה, מקום שווה למנוחה.

בין אם עצרתם ובין אם לא, ממשיך המסלול בעליה עד לשיא הגובה. מכאן מתחילה ירידה מהנה ביותר, בה משובצים מעט לעת קפלי קרקע, המגבירים את ההנאה, אך מחייבים לנקוט משנה זהירות. שימו לב גם לא לפספס את סימון הסינגל ולרדת בטעות בדרך הרחבה, דבר שעלול לפגום בהנאה.

נרד בסינגל המהנה עד שהוא מתקרב שוב לכביש 79. שימו לב לא לפנות שמאלה  בנקודת הפיצול המובילה לסינגל שמשית אלא להמשיך ישר. נרכב במקביל לכביש עד לנקודה 2 (נקודת הפיצול מתחילת המסלול).

נפנה שמאלה ונחצה במנהרה מתחת לכביש וימינה בכיכר עד לנקודה בה השארנו את כלי הרכב.

מפת המסלול (יש להקליק על המפה לקבלת מפה גדולה יותר להורדה והדפסה). המפה נלקחה מתוכנת COMPEGPS LAND, עליה מותקנות מפות SHVIL-NET

סימון הסינגלים של קק"ל

גרף גבהים
קישורים להרחבת הידע
נשמח לדעת דעתכם על המסלול או לענות על שאלות - כתבו תגובתכם
כתובת המייל לא תפורסם באתר

השימוש במידע המוצג באתר הוא על אחריות הגולשים. כל מטייל ורוכב אחראי לבטיחותו ואין הנהלת האתר נושאת באחריות כלשהי.