top of page

בנוף מדברי פראי מבורות לוץ לבארותיים

אורך המסלול: כ- 48 ק"מ, טיפוס מצטבר: 375 מטר, זמן ברוטו 6:02 שעות, מזה במנוחה 1:52 , קושי פיזי  בינוני, קושי טכני - בינוני גבוה.

בקצרה: מסע מדברי בלתי נשכח, חוויית מדבר נהדרת. שיש בו הכל. המסלול מחייב שימוש ב- GPS, כיוון שהוא עובר בואדיות ודרכים שוליות ולא מסומנות. חלקים מהמסלול הנם טכניים ודורשים מיומנות רכיבה במדבר. המסלול מחייב הקפצת רכבים ארוכה או היעזרות בהסעה. נקודת האיסוף בסיום היא חאן בארותיים.

המסלול מתבסס על טיול באתר של דודי אלון, אולם ערכנו בו שינויים קלים.

יצאנו מחניון בורות לוץ (1) שעל כביש 171  המוביל מצומת הרוחות לגבול מצריים. מתחילים בשביל מסומן כחול אך חיש מהר עוזבים אותו לכוון מזרח ומגיעים לבסיס נטוש. כאן יש עליה תלולה שמאלה (2), אולם ניתן בהחלט לטפס בדרך הסלולה שנוחה בהרבה. ממשיכים בדרך ג'יפים משובשת ומגיעים לטיפוס תלול וטכני לצוקי אלות (3) שאתם מוזמנים לנסות ולטפס. המשכנו על הדרך המשובשת עד נקודת גובה 950 (4) בה נטשנו אותה ורכבנו דרך שבילים צרים וואדיות, עד שהתחברנו אל הדרך שוב בנקודה 5.

הערה: שימו לב  שלקראת נקודה 5 יש קטעים לא רכיבים בהם צריך לדחוף את האופניים. ברגע שמתחברים בחזרה לדרך הרחבה, התוואי הופך שוב לרכיב. כאלטרנטיבה, ניתן בנקודה 4 להמשיך בדרך הרחבה עד נקודה 5 (לא ניסינו זאת).

מנקודה 5 רצנו  על דרך הג'יפים, עד לנקודה 6, בה נטשנו אותה ונכנסנו ימינה לערוץ נחל עיירים. רכבנו בערוץ הזורם והמהנה שבסופו טיפוס מתון עד נקודה 7. שם יש קטע רכיבה יפה בסינגל על צלע ההר ואחריו טיפוס מתון מערבה, המביא אותנו לאוכף עם תצפית מרהיבה צפונה על הר עיירים העגול ורמת ברנע (8). מהתצפית יש לרדת בזהירות ובדרכים לא ברורות עד לערוץ נחל שמתחתינו (9). כאן פונים ימינה לסינגל שרץ על הגדה הימנית שלו, מתחברים לדרך ג'יפים משובשת (10) ועוזבים אותה לאחר כמה מאות מטרים (11) לתוך ערוץ נחל שיביא אותנו עד למפגש עם נחל סירפד ולאנדרטה ליאיר פלד (12) שנמצאת משמאל לצומת. מומלץ בכל לב לקרוא את סיפור הדמות שמופיע בקישורים בתחתית העמוד.

בצומת פנינו ימינה לאורך ערוץ נחל סירפד ועזבנו אותו שמאלה (13) לואדי נוסף ומשם מערבה דרך ואדיות משניים. שימו לב להיצמד כאן למסלול הנווט כיוון שיש מספר פיצולים בשטח. בנקודה 14 פונה הדרך צפונה וממשיכה בואדי עד למרגלות הר חמרן והטראסות הנבטיות שמתחתיו (15). כאן מתחברים לדרך רחבה, בה נפנה שמאלה ונתחבר לשביל מסומן שחור (16) בו נפנה צפונה (ימינה). נמשיך על השביל השחור או בסמוך אליו בהתאם לתנאי השטח. נגיע לפיצול עם שביל מסומן כחול ונפנה שמאלה (17). לאחר נסיעה של כ- 1.5 ק"מ על השביל הכחול נזהה עץ אשל ענק ש"חובה" לעצור בו להפסקה (18). ליד העץ נזהה סימונים ושלטים של סינגל עזוז. מומלץ לא לבחור בסינגל, שאינו מתוחזק, ולנסוע באפיק הרחב נחל חורשה, עד לחורשה שלמרגלות הישוב הזוז ושתי הבארות שבה (18) ומשם ימינה ומיד שמאלה בדרך סלולה וברורה עד לחאן בארותיים (19) נקודת סיום המסלול.

מפות המסלול (יש להקליק על המפה לקבלת מפה גדולה יותר להורדה והדפסה). המפה נלקחה מתוכנת COMPEGPS LAND עליה מותקנות מפות SHVIL-NET
גרף גבהים
תמונות מהטיול
קישורים להרחבת הידע

השימוש במידע המוצג באתר הוא על אחריות הגולשים. כל מטייל ורוכב אחראי לבטיחותו ואין הנהלת האתר נושאת באחריות כלשהי.